De Heilige Geest vs de geest van de wereld – deel 1     blog_HS_1
Het is een constante strijd die er bestaat tussen de Ene en de andere… En wat is het doel? Om de ziel van de mens winnen!
Blindheid
Een persoon zonder de Heilige Geest wordt, zelfs als hij bevrijd is, nog steeds aangetrokken door de dingen van de wereld… Zelfs als hij de wereldse dingen niet praktiseert, blijven ze de persoon sterk aanspreken om zijn aandacht te trekken.
Het is onvermijdelijk dat een persoon Gedoopt wordt met de Heilige Geest en niet wordt vervolgd. Het is zoals de Here Jezus zei: “Het is onmogelijk om een stad te verbergen die op de top van een berg is en al helemaal niet wanneer hij verlicht is.”
Dat is de reden waarom de meeste mensen in de Kerk blind zijn. Ze horen de Waarheid, maar ze zijn blind voor de werkelijkheid dat ze de Heilige Geest nodig hebben om God persoonlijk te leren kennen. En dat is niet gebeurd, omdat ze zich bezighouden met het oplossen van hun problemen. Ze willen hun behoeften voldaan krijgen en verachten de grootste noodzaak: de Doop met de Heilige Geest!
Helaas is de meerderheid van de mensen van de Kerk niet gedoopt met de Heilige Geest. Het is waar! Toch zal ik u bewijzen dat de Heilige Geest over iedereen is. Wie anders, inspireert u om te bidden, de Bijbel te lezen, om God te zoeken, naar de kerk te komen, zich af te vragen wat de wil van God is voor uw leven? Het is de Heilige Geest!
Maar de Heilige Geest is nog niet in u gekomen en Hij zal alleen uw lichaam binnenkomen en bezit van u nemen, op de dag dat u zich volledig overgeeft. De Heilige Geest is inderdaad over ons. Hij kwam over me heen toen ik Jezus geaccepteerd had en Hij komt over u wanneer u Hem aanvaard. Eigenlijk is Hij degene die ons aanvaard en Hij is Degene die het berouw in ons voortbrengt. Dit gevoel van berouw dat men voelt wanneer men een fout maakt, al is hij nog niet gedoopt met de Heilige Geest.
Met dank aan: bisschop Júlio Freitas