Waarom pakt hij de auto en maakt hij een ritje (en zij…)
Waarom pakt hij de auto en maakt hij een ritje (en zij…)

Een ieder behandelt en zorgt voor waar hij/zij het meest van houdt. Op deze manier wordt uw partner wat u doet en wat u wenst.
Weet u waarom er veel echtgenoten zijn die liever in de auto te stappen en rondrijden, heel de stad door, zelfs zonder een bestemming. Simpelweg om in zijn eentje van de rit te genieten? En ook vrouwen die zich liever aankleden, make-up opdoen, zich klaarmaken om naar hun werk te gaan of met vrienden uit te gaan? En beide hebben deze dingen liever dan samen thuis zijn?
Let goed op deze vers:
“[…] Wie zijn eigen vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief; want niemand haat ooit zijn eigen vlees, maar hij voedt het en koestert het, zoals Christus de gemeente” (Efeziërs 5:28,29).
Niemand doet zijn eigen vlees pijn. Als iemand dit doet, heeft hij of zij geestelijke zorg nodig, omdat dit niet natuurlijk is. Het natuurlijke is rusten, op zoek gaan naar voedsel dat goed voor ons is, kleding zoeken die ons er goed uit laat zien en voor onze hygiëne zorgen. Het is namelijk in het lichaam dat de persoon leeft, dus moet er daarvoor gezorgd worden, want de persoon zal er tot de dood ermee blijven.
Op dezelfde manier moeten wij voor onze partner zorgen. Jezus zorgt voor de Kerk. Hij investeert in de Kerk, zodat deze zich aan Hem presenteert als vlekkeloos, volmaakt en heilig. Dat is wat elke intelligente echtgenoot met zijn vrouw zou moeten doen.
Het is de moeite waard eraan toe te voegen dat als geld iemand gelukkig zou maken, rijke mensen niet zouden scheiden. Hoeveel kost respect? Beleefdheid? Een compliment? Een knuffel?
Daarom zegt het Woord dat wie zijn vrouw liefheeft, zichzelf liefheeft.
Vraag uzelf af of er iets is dat u meer plezier geeft dan uw vrouw of uw man. Het komt waarschijnlijk omdat u meer in dat iets investeert dan in hem of haar. Als u het tegenovergestelde zou doen, zou u voor geen goud van hem of haar weg willen blijven.
Bisschop Renato Cardoso
IK HEB GEGETEN, MAAR HEB NOG HONGER.
Waarom kunnen zoveel mensen zich niet tot God wenden, Zijn wil begrijpen of zekerheid van de behoudenis hebben?
Interne gesprekken: de stem die het meest tegen je spreekt
Elke dag kiezen we of we luisteren naar geloof of naar ontmoediging.
Ik ben heel wisselvallig, wat moet ik doen?
Veel mensen falen niet door gebrek aan bekwaamheid, maar door gebrek aan consistentie.
Waarom praat God niet met mij?
Wilt U de Stem van God horen?



